Teknologi kosmetik perkakasan untuk keremajaan wajah

Kosmetologi muka perkakasan

Setiap wanita bermimpi mempunyai badan yang muda dan anjal sepanjang hidupnya. Malangnya, tidak semua orang berjaya mengekalkan belia secara semula jadi. Tetapi jangan putus asa! Kini ubat tidak berhenti, jadi kaedah peremajaan wajah buatan telah muncul, yang sangat diminati oleh banyak wanita tua dan bahkan lelaki.

Apakah kosmetologi perkakasan?

Kosmetologi perkakasan adalah prosedur yang dijalankan menggunakan peralatan khas untuk menyuntik produk kosmetik di bawah kulit. Pada masa ini, dengan bantuan teknologi ini, adalah mungkin untuk membesarkan payudara, menghaluskan kulit, membersihkan wajah dan banyak lagi tanpa masalah dan dengan usaha khas.

Sayangnya, wajah adalah bahagian badan yang mula berumur paling pantas. Wanita yang lebih tua mempunyai kedutan yang ketara dan kehilangan ketegangan kulit. Untuk mengelakkan proses ini, mereka hanya menggunakan tangan jurusolek dan beberapa produk yang harus disapu pada wajah hampir setiap hari, yang tidak membawa peningkatan tertentu. Kini telah muncul peranti baru yang dapat melakukan pelbagai keajaiban.

Untuk menjalankan prosedur seperti itu, hanya perangkat modern dan diperbaiki yang digunakan, yang dilengkapi oleh pakar dengan pelbagai fungsi, mod dan lampiran. Ini dilakukan untuk hasil yang terbaik.

Nilai yang diukur

Semua prosedur kosmetik harus dilakukan hanya dengan dua sebab - untuk mencegah dan merawat tanda-tanda penuaan. Berikut adalah senarai beberapa petunjuk untuk kosmetik perkakasan:

Petunjuk untuk kosmetik perkakasan
  • kedutan muka;
  • kehilangan ketegasan kulit atau tanda penuaan lain;
  • pigmentasi kulit yang kuat;
  • memerangi obesiti atau selulit;
  • jerawat;
  • Menghapus tatu atau solekan kekal.

Senarai ini cukup panjang, tetapi harus diperhatikan bahawa prosedur sedemikian sangat berkesan dan mudah.
Keselamatan kosmetik perkakasan pada amnya bergantung pada kelayakan seorang pakar, kemahirannya dan penyelenggaraan peralatan.

Kontraindikasi

Malangnya, tidak setiap wanita boleh menggunakan prosedur sedemikian kerana mereka mempunyai sejumlah kontraindikasi.

Penting untuk diperhatikan!

Kosmetologi perkakasan dilarang sama sekali untuk wanita hamil, kerana boleh mengembangkan pelbagai patologi pada janin.

Apakah kontraindikasi untuk prosedur sedemikian? Senarai ini hanya untuk maklumat yang paling asas dan anda mesti mempunyai pakar untuk membiasakan anda dengan orang lain:

  • penyakit onkologi;
  • intoleransi terhadap serum atau gel yang dimaksudkan untuk suntikan subkutan;
  • tumor;
  • cendawan dan pelbagai proses keradangan;
  • pembekuan darah yang lemah;
  • kecenderungan keturunan terhadap pendarahan;

Seperti yang anda lihat, kontraindikasi terhadap kosmetik perkakasan sangat mudah. Yang paling penting, pesakit sihat. Sekiranya anda mempunyai penyakit, anda harus disembuhkan terlebih dahulu, dan hanya memikirkan prosedur kosmetik.

Jenis kosmetik perkakasan

Setiap orang boleh memilih jenis prosedur kosmetik yang sesuai untuk anda dan yang akan membantu menghilangkan kawasan yang bermasalah dan tidak diingini.

Pada zaman teknologi tinggi terdapat banyak proses yang berbeza yang membantu mencapai penampilan yang diinginkan:

  1. Liposuction- penghapusan berat badan berlebihan dengan peranti khas. Yang disebut mengepam lemak berlebihan dari kawasan yang bermasalah. Liposuction dibahagikan kepada dua jenis: ultrasound dan laser. Nama sahaja yang membuatnya jelas: dengan kaedah pertama, lemak dipam keluar dengan suara, dan dengan yang kedua - laser. Perlu diingat bahawa sedot lemak dikontraindikasikan pada orang yang berlebihan berat badan.
  2. Urut perkakasan- urut dengan peranti. Ia mengandungi sebilangan besar spesies yang sangat berbeza antara satu sama lain dan mempunyai petunjuk yang berbeza. Pada dasarnya terdapat tiga jenis urut perkakasan: hydromassage (dengan air), urut getaran (dengan getaran buatan) dan pneumomassage (ciri pembezaan utama adalah arus udara yang kuat).
  3. Cryotherapy- prosedur yang membantu menguatkan kesihatan seluruh badan, berdasarkan penggunaan cryopool atau cryosauna.
  4. Mengangkat- Mengetatkan kulit, melicinkan kedutan dan membina otot. Kesan prosedur seperti itu dapat dicapai baik dengan bantuan persediaan kosmetik dan dengan bantuan pembedahan plastik.
  5. Galvanotherapy- kosmetologi perkakasan yang membolehkan anda mengubah kulit dengan pelepasan arus yang lemah dengan voltan rendah.
  6. Kosmetologi laser- sekumpulan besar prosedur di mana laser khas digunakan untuk mengembalikan keanjalan kulit dan mencegah kendur di kawasan pipi.

Sebagai tambahan kepada semua prosedur ini, kosmetologi perkakasan membantu menghilangkan pertumbuhan baru pada kulit (ketuat, tahi lalat, dll. ) dan menghilangkan parut selepas pembedahan.

Kaedah peremajaan perkakasan

Teknik peremajaan perkakasan

Kosmetik perkakasan merangkumi pelbagai teknik peremajaan. Sangat mustahil untuk memilih yang paling berkesan, kerana setiap teknik dirancang untuk kawasan tertentu pada tubuh dan jenis kulit.

Kaedah yang paling terkenal dan paling popular untuk peremajaan di kalangan pelanggan klinik:

  1. SMAS Menaikkan usia.Mungkin kaedah yang paling popular berdasarkan ultrasound. Hari ini ia digunakan di hampir semua klinik kecantikan dan salun. Prosedur ini sama sekali tidak menyakitkan, walaupun sedikit menyenangkan, dan hasilnya sangat memuaskan.
  2. Peremajaan foto.Ia bertindak pada kulit epidermis (lapisan terdalam) dengan kilatan cahaya yang kerap dan kuat, sama seperti mengambil gambar. Hasilnya melebihi semua jangkaan: kedutan dilancarkan, jerawat hilang, pigmentasi kulit hilang.
  3. Thermage.Cara lain untuk memanggilnya mengangkat radio. Ini adalah proses sinaran frekuensi tinggi yang menembusi kulit dan meningkatkan suhunya. Ini memperbaharui kolagen, yang bertanggungjawab untuk kekencangan dan keanjalan kulit.
  4. Peremajaan Elos.Prosedur ini menggunakan denyutan cahaya dan cas elektrik yang lemah yang membantu meremajakan. Kosmetologi seperti itu tidak mengandungi sesuatu yang berbahaya, hanya menimbulkan rasa tidak selesa dengan sedikit sensasi kesemutan. Hasilnya juga tidak akan membuat anda menunggu lama.
  5. Suntikan untuk peremajaan wajah.Mereka dibahagikan kepada subkumpulan tertentu, dan suntikan yang paling asas adalah suntikan asid hyaluronik. Kaedah peremajaan ini sesuai untuk mereka yang takut dengan pembedahan tetapi mahu kulit mengetatkan dan kelihatan cantik.

Cara menggabungkan prosedur peremajaan wajah dengan betul

cara menggabungkan prosedur untuk peremajaan

Untuk mencapai hasil yang baik, ketara dan tahan lama, anda mesti dapat menggabungkan teknik peremajaan wajah yang sama sekali berbeza. Sekiranya anda menghampiri perkara ini dengan tidak tahu, maka ada kemungkinan ia akan membahayakan kesihatan anda dengan serius.

Sebagai contoh, suntikan botox berfungsi dengan baik dengan prosedur kontur. Berkat gabungan teknik ini, anda dapat menghilangkan sebilangan besar garis ekspresi dalam waktu yang singkat. Anda juga boleh bereksperimen dengan kombinasi termage yang tidak akan membahayakan badan. Prosedur sedemikian tidak hanya membantu meratakan lapisan kulit, tetapi juga membantu kulit melekat dengan lebih dekat ke otot, menjadikan wajah lebih ekspresif.

Urutan manual dapat digabungkan dengan termolifting secara berkesan, kerana apabila kolagen dirangsang, kulit akan menegang dan dengan cara ini anda dapat menguatkan hasilnya.

Kelebihan dan kekurangan kosmetik perkakasan

Kosmetologi perkakasan mempunyai lebih banyak kelebihan daripada kekurangan, oleh itu, terima kasih kepada mereka, ia sangat popular di kalangan pelanggan.

Kelebihan campur tangan kosmetik:

  • Manfaat utama adalah membetulkan bentuk wajah dan keadaan kulit tanpa campur tangan pembedahan, yang sangat ditakuti oleh banyak orang.
  • hasilnya muncul dalam masa yang singkat dan sebilangan kecil prosedur;
  • Pesakit hanya mengalami sedikit ketidakselesaan.
  • membolehkan pemilihan individu dari teknologi yang diinginkan berdasarkan usia pelanggan, yang juga penting.
  • fleksibiliti dan keserasian yang baik dengan prosedur kosmetik lain;
  • Tidak menyakitkan.

Walaupun terdapat aspek positif dari campur tangan kosmetik seperti itu, anda harus memperhatikan kekurangannya, yang sayangnya juga ada. Kadang kala anda perlu menyelesaikan beberapa masalah pembersihan manual dan hanya menggunakan peranti itu sendiri.

Perlu disebutkan bahawa setiap kaedah mempunyai kelebihan dan kekurangan tersendiri, yang dapat dilihat dalam contoh berikut:

Thermolifting

Thermolift untuk wajah

Plus- rangsangan pengeluaran kolagen.

Minus- tidak mempengaruhi otot.

Urut manual

Ini, boleh dikatakan, kelemahan termolifting.

Plus- Jurusolek dapat merasakan kulit dengan sempurna, sehingga dia tahu akan meningkatkan atau menurunkan kekuatan dan di zona mana yang akan bekerja lebih lama. Otot wajah dikencangkan dengan sempurna, kulit menjadi lebih halus dan lembut.

Minus- pengeluaran kolagen tidak mencukupi.

Pembersihan manual

Plus- Anda dapat menghilangkan ketidaksempurnaan kulit yang tidak dapat dihilangkan dengan bantuan pembersihan perkakasan.

Minus- Setelah prosedur, kulit akan mendapat rona merah yang kelihatan sedikit menyakitkan kerana mikrokrak. Pembersihan secara manual adalah proses yang panjang dan menyakitkan yang mesti dilakukan secara berkala agar berkesan.

Pembersihan perkakasan

Plus- keselamatan dan rasa sakit.

Minus- sama sekali tidak berkesan ketika bekerja dengan kulit yang bermasalah.

Myostimulation

Plus- pengaruh langsung pada otot dengan bantuan gelombang.

Minus- Jurusolek tidak merasakan kesan pada kulit pelanggan seperti yang berlaku dengan pembersihan manual.

Mesoterapi tanpa suntikan

Plus- peremajaan, rangsangan kulit, pemakanan yang berkesan.

Minus- tiada kesan pada otot.

Membandingkan semua kelebihan dan kekurangan kosmetik perkakasan, kesimpulannya adalah untuk mendapatkan hasil terbaik, yang pasti anda sukai, anda perlu melakukan beberapa prosedur dan menggabungkannya dengan betul.

Hasil

Hasil peranti untuk peremajaan

Program individu dengan prosedur yang diperlukan dikembangkan untuk setiap pelanggan, yang sesuai dengan jenis kulit, usia dan gaya hidup mereka. Bilangan sesi juga bergantung pada keadaan tertentu. Pada dasarnya terdapat 2-3 dos selama 20 minit seminggu. Selepas keseluruhan terapi alat, anda akan sangat menyukai hasilnya: Parut dan kulit yang kendur akan hilang, kedutan akan menjadi lebih kencang dan wajah akan mempunyai kontur yang jelas dan ideal.

Berkat perubahan ini, kesejahteraan anda akan bertambah baik, anda akan kelihatan lebih muda dan lebih cantik. Harus diingat bahawa segera setelah prosedur, tidak perlu melakukan pemulihan atau pemulihan. Kosmetik perkakasan akan segera menggantikan pembedahan plastik.

Kosmetologi perkakasan di rumah

Ini juga berlaku bahawa wanita tidak mempunyai cukup masa untuk sering mengunjungi salun dan klinik, tetapi mereka benar-benar ingin tetap cantik. Terdapat jalan keluar! Sekarang mungkin melakukan kosmetologi perkakasan di rumah kerana proses ini sangat cepat dan mudah. Pada masa kini, di pasaran alat kosmetik, terdapat banyak jenis, tetapi teksturnya berbeza, alat untuk penjagaan badan dan wajah.

Yang paling penting ialah memilih produk yang sesuai dan berkualiti tinggi, kerana ini adalah satu-satunya cara untuk menjamin kecantikan. Kita tidak boleh lupa bahawa anda perlu menggunakan peranti sedemikian secara berkala, jika tidak, anda tidak akan melihat hasil yang luar biasa.

Ramai orang takut dengan kosmetologi perkakasan, dan ungkapan itu kelihatan mengerikan dan tidak dapat difahami oleh mereka, tetapi prosedur ini sebenarnya sama sekali berbeza. Sudah tentu mereka tidak menyakitkan dan benar-benar selamat jika anda memilih pakar yang tepat, tentu saja. Setiap orang perlu memperbaiki dan memantau penampilan mereka, dan kosmetik perkakasan berusaha menolong mereka!